2010年5月23日 星期日

The Elephant Song

五下 Lesson 4  "What Do You See",小朋友學了許多動物名稱。

這裡有一首超可愛的動物歌曲「The Elephant Song」。其中,爸爸故意搞笑,把各種動物的樣子弄混,六歲的小女兒則不斷糾正他。最後,小女孩說爸爸:You are silly!(你很呆耶!),爸爸還辯說:Am not...(才沒有)。真的很有趣!

小朋友試試先不要看影片,仔細聽,你能不能聽出裡面提到哪幾種動物?




The Elephant Song   by Eric Herman

Elephants, I like elephants.
Elephants, I like elephants.
我喜歡大象
I like how they swing through trees... Elephants.
我喜歡它們在樹林中盪來盪去的樣子...大象。

No!
不對!

What?
什麼?

Elephants don’t swing through trees.
大象不會在樹林中盪來盪去。

They don’t? Well, what am I thinking of?
不會?喔,我是在想什麼呀?

Monkeys!
是猴子!

Oh...Well, in that case...Monkeys.
喔,好吧,猴子。
I like monkeys.
我喜歡猴子
I like how they swim in the ocean...
我喜歡它們在海裡游的樣子...

No, that’s fish!
不對,那是魚!

Oh! I see...
喔,我知道了...
Fish... I like fish.
魚...我喜歡魚。
I like how they scratch at fleas and sniff at trees and bark at the mailman.
我喜歡它們搔跳蚤、嗅樹幹、還對著郵差叫的樣子。

No! No! ~
不對!不對!

No?
不對?

Those are dogs.
那些是狗啦!

Ahhhh...Gotta like dogs...Right?
啊...一定會喜歡狗的...對吧?

Yeah!
對呀!

Yeah! Curled up on the windowsill, purring...
對呀!蜷縮在窗台上,發出呼嚕呼嚕聲...

No!
不對!

...and chasing mice...
...還會追老鼠...

No!
不對!

Oh...Well, what then?
喔...那,是什麼呢?

Cats.
是貓咪。

Cats...Of course...Cats...I like cats.
貓咪...當然囉...貓咪...我喜歡貓咪。
I like how they say... “ cock-a-doodle-doo! “
我喜歡看它們叫...「喔!喔!喔!」

No! No! No! They go “Meow~”.
不對!不對!不對!它們叫:「喵~」

They do?
真的嗎?

You’re thinking of roosters.
你想的是公雞。

Oh...Roosters...I like roosters.
喔...公雞...我喜歡公雞。
I like how they reach into beehives...for the honey.
我喜歡看它們把手伸進蜂窩裡...拿蜂蜜
Hmm~
嗯~

Nnn nnn.
不不不

Oh!
喔!

Bears do that.
熊才那樣。

Ah, bears...Yes yes yes yes yes...
啊,熊...對對對對...
Bears...I like bears.
熊...我喜歡熊。
I like how they jump up high...to catch a fly...
我喜歡它們跳得高高的...去捉蒼蠅..

No!
不對!

...and sit on a lilypad.
...還有坐在荷葉上。

No! No! ~
不對!不對!~
Frogs!
那是青蛙!

Oh! Gotta like frogs...
喔!那就一定要喜歡青蛙...

Yeah!
對啦!

Yeah...Running through a maze for some cheese.
對...在迷宮裡跑來跑去找起司。

No!
不對!

No?
不對?

That’s mice.
那是老鼠。

Oh! Mice.
喔!老鼠。
Mice...I like mice.
老鼠...我喜歡老鼠。
I like how they say...” Hee haw! Hee haw!”
我喜歡它們叫...「Hee haw! Hee haw!」的樣子。

No! They go “ squeak squeak”.
不對,它們是吱吱叫。
That’s a donkey.
你說的是驢子。

Donkeys...I like donkeys.
驢子...我喜歡驢子。
I like how they stomp through the jungle...with their big grey trunks.
我喜歡它們在叢林中跺步的樣子...甩著它們大大灰灰的長鼻子。

No! That’s an elephant.
不對!那是大象。

Right... That’s like I said...
對...我一開始就是這樣說的呀...
Elephants....I like elephants.
大象...我喜歡大象。

You don’t know anything about animals.
你一點都不懂動物。

I do so!
我懂的!

You’re silly!
你很呆耶!

Am not...
才沒有...

沒有留言:

張貼留言