2010年5月4日 星期二

Mother's Day Is Coming!

這個星期,五年級的小朋友來上課時,個個都挺著大肚子,原來是母親節系列活動,要體驗媽媽懷孕的辛苦。

看著活潑好動的小朋友們,一整天胸前塞個枕頭(有些還真是大),想起來一定不舒服。雖然也有些人會跟我小小抱怨一下,但是大部份的小朋友還是很認份的挺著肚子上課、運動、玩遊戲、打掃。昨天五愛的小朋友在玩「計時賽」時,還跟我說:「Ms. Liu,今天毎一組都得增加秒數了,因為我們行動不便。」
真的覺得你們好可愛!


這裡也有一個超級可愛的小女孩,她是加拿大人,只有五歲,名叫 Sophia。在母親節這一天,用她最純真的方式,感謝媽咪為她做的每一件事,也告訴媽咪,她有多愛她。




Thank you Mommy
謝謝媽咪
For always hugging me when I cry
因為我哭的時候妳會抱抱我
For saying "Hello, gorgeous.  Hello, gorgeous." for when I come home from school
我從學校回來時,妳會對我說:「哈囉,漂亮的小美女」
Thank you for taking me on a trip ...
(這一句後面聽不太出來,誰來幫忙?)
For letting me jump on my bed
妳讓我在床上跳
For tidying up my room
幫我整理房間
Thank you for not yelling at me when I do something bad
謝謝妳,因為我做錯事的時候妳不會對我大吼大叫
For singing in the car with me
妳在車上跟我一起唱歌
For saying "It's OK to make mistakes."
妳會說:「做錯事沒有關係。」
(My hat fell off 帽子掉了)
Thank you for letting me wear what I want
謝謝妳讓我穿我自己想穿的衣服
Thank you for letting me sleep in you bed
謝謝妳讓我睡在妳床上
Thank you for cozy cuddles and playing pretend
謝謝妳給我溫暖的擁抱還和我玩假想遊戲
For being nice
妳很nice
For taking care of me when I'm sick
生病時妳會照顧我
For holding my hand
妳會握著我的手
Thank you for letting me spill because it was just an accident
謝謝妳原諒我打翻東西因為我不是故意的
Thank you for giving me a lollipop when I cry
謝謝妳在我哭的時候給我棒棒糖
Thank you for sharing your coca cola when Daddy says no
謝謝妳和我分享可口可樂,雖然爸比說不可以
Thank you for not yelling too much
謝謝妳沒有常常大吼大叫
Thank you for letting me read you tape stuff, Mommy
謝謝妳讓我唸錄音帶裡的東西給妳聽
And thank you for letting me take pictures of stuff, Mommy
謝謝妳讓我為東西拍照
(A kiss)
Thank you for loving me forever
謝謝妳永遠愛我
I love you very much
我好愛妳
Happy Mother's Day!
母親節快樂

沒有留言:

張貼留言