2011年9月7日 星期三

Singing In the Rain 萬花嬉春

Singing in the Rain (中文片名「萬花嬉春」)是一部1952的老老片。
裡面有一幕男主角送女主角回家,吻別後他心花怒放,在大雨中又唱又跳的經典歌舞,非常有趣。
六上第一課是 How's the Weather,就來看看這支片子吧!




I'm singing in the rain
我在雨中歌唱
Just singing in the rain
就在雨中歌唱
What a glorious feeling
感覺多棒啊!
I'm happy again
我又快樂了起來
I'm laughing at clouds
So dark up above
我嘲笑著天空烏黑的雲
The sun's in my heart
陽光在我心中
And I'm ready for love
我準備好迎接愛情
Let the stormy clouds chase
Everyone from the place
讓暴風雨帶來的雲趕走所有的人
Come on with the rain
帶著雨一起來吧
I've a smile on my face
我臉上帶著微笑
I'll walk down the lane
With a happy refrain
快樂啍唱歌曲走在巷中
Just singing, singing in the rain
在雨中唱呀唱




I'm dancing in the rain
我在雨中跳舞


I'm happy again
我又快樂了起來

I'm singing and dancing in the rain
我在雨中又唱歌又跳舞

沒有留言:

張貼留言