2010年12月7日 星期二

Justin Bieber - Baby 聽一聽小賈斯丁的歌

六上 Lesson 5  What's Wrong with You? 的猜謎遊戲 Guessing Game 中,和小朋友一起看了很多影片,也答應要把這些影片放在部落格中。Ms. Liu 會努力,但可能要花一點時間,請耐心等待。就先放上這首有好多人已經會哼唱的 BABY (by Justin Bieber)

Justin Bieber (讀成 beeber) 小賈斯丁今年才十六歲,他的故事還滿傳奇的。他原是加拿大人,媽媽生他時才十八歲,是個單親媽媽。 2007 年 Justin 十三歲時參加社區的歌唱比賽得到第二名,媽媽把比賽影片放在 Youtube 上和親友分享。隔年,影片被星探看到,找上門來,從此開始他的歌唱事業,成為家喻戶曉的當紅歌手,並移居美國。

歌曲後半唱饒舌歌(RAP)的是美國 Hip Hop 歌手 Ludacris。

來聽聽這首歌吧!



Ohh wooaah (3x)
You know you love me.  I know you care
妳知道妳愛我,我知道妳在乎
Just shout whenever, and I'll be there
妳隨時呼喊一聲,我立刻就到
You are my love, You are my heart
妳是我的愛,妳是我的心
And we will never ever ever be apart
我們將永不分離

Are we an item? Girl quit playing
我們是一對嗎?女孩,不要再玩遊戲
We're just friends, What are you saying
只是朋友,你是什麼意思?
Said there's another, Look right in my eyes
說已有了別人,還看著我的眼對我說
My first love broke my heart for the first time,
我的初戀傷了我的心

(Refrain副歌)
And I was like
而我只會說
Baby, baby, baby ohhh
寶貝,噢
Like baby, baby, baby noo
寶貝,不
Like baby, baby, baby ohh
寶貝,噢
I thought you'd always be mine mine
我以為你會永遠是我的

(Refrain)


For you, I would have done whatever
為妳,我什麼都願意做
And I just can't believe, we ain't together
我無法相信,不能在一起
And I wanna play it cool, But I'm losing you
我想裝酷,但我要失去妳了
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
我願買任何東西給妳,我願買任何戒指給妳
And I'm in pieces, Baby fix me
我已碎成片,寶貝修復我
And just shake me til' you wake me from this bad dream
把我從這個惡夢搖醒

I'm going down, down, down, down
我要沈沒了
And I just can't believe my first love won't be around.
不能相信我的初戀不再

(Refrain)

(Ludacris RAP)
Luda!
When I was 13, I had my first love,
我十三歲時陷入初戀
There was nobody that compared to my baby,
無人能跟她比
And nobody came between us or could ever come above
無人能介入我們或超越我們
She had me goin' crazy,
她讓我瘋狂
Oh I was starstruck,
我是她的追星族

She woke me up daily,
她讓我一早清醒
Don't need no Starbucks.
不需星巴克
She made my heart pound,
她讓我心砰砰然
And skip a beat when I see her in the street and,
差點停止跳動,每當在街上看見她,
At school on the playground,
或在學校及遊樂場
But I really wanna see her on the weekend,
但我最夢想能在週末見到她
She know she got me gazing,
她知道我總是盯著她
Cuz she was so amazing
因為她是如此令人驚嘆
And now my heart is breaking
但如今我心已碎
But I just keep on sayin'...
而我還是只會說.....

(Refrain)

(I'm gone)
Yeah, yeah, yeah (6x)
(Now I'm all gone, now I'm gone, now I'm all gone)
Gone, gone, gone,(gone)
I'm gone.

沒有留言:

張貼留言