2013年5月15日 星期三

When I'm Sixty Four - Beatles  等我六十四歲時

最近看六年級小朋友在走廊高歌 Beatles Yellow Submarine
心裡其實還滿有成就感的。
如果我能讓這些孩子們愛上更多 Beatles 的歌......

就讓我在這裡再介紹一首他們的歌吧!

這是作詞作曲高手保羅.麥卡尼 Paul McCartney 16 歲時寫的。
是首非常可愛的情歌,我好喜歡!




When I'm Sixty-Four
~ the Beatles
When I get older losing my hair,
等我變老,頭髮也掉了
Many years from now,
當然那還要很多年以後的事啦
Will you still be sending me a valentine
到那時,你還會送我情人卡
Birthday greetings bottle of wine?
生日賀卡,或是酒嗎?


If I'd been out till quarter to three
如果我在外面混到半夜三更
Would you lock the door,
你會把我鎖在外面嗎?
Will you still need me, will you still feed me,
你還會需要我嗎?你還會煮東西餵我嗎?
When I'm sixty-four?
等我64歲的時候?

oo oo oo oo oo oo oo oooo
You'll be older too, (ah ah ah ah ah)
噢對呀,到時你也一樣會變老啦
And if you say the word,
只要你說句話
I could stay with you.
我就會守著你

I could be handy mending a fuse
我可以幫你修修保險絲
When your lights have gone.
當你的燈泡燒壞時
You can knit a sweater by the fireside
你可以在火爐旁編織毛衣
Sunday mornings go for a ride.
星期天早上一起開車出去兜兜

Doing the garden, digging the weeds,
整理一下花園,拔拔草
Who could ask for more?
還有什麼好要求的?
Will you still need me, will you still feed me,
你還會需要我嗎?你還會煮東西餵我嗎?
When I'm sixty-four?
等我64歲的時候?


Every summer we can rent a cottage in the Isle of Wight,
每年夏天我們可以在懷特島租間小屋
if it's not too dear
如果不會太貴的話
We shall scrimp and save
我們可以節衣縮食
Grandchildren on your knee
孫兒女簇擁膝上
Vera, Chuck, and Dave
薇拉、查克和大衛

Send me a postcard, drop me a line,
寄張明信片或寫幾個字給我
Stating point of view.
說明你的想法
Indicate precisely what you mean to say
請明確告知你想說的話
Yours sincerely, Wasting Away.
日漸消瘦的我敬上

Give me your answer, fill in a form
請給我答案,請填好表格
Mine for evermore
從此永遠屬於我

Will you still need me, will you still feed me,
你還會需要我嗎?你還會煮東西餵我嗎?
When I'm sixty-four?
等我64歲的時候?

4 則留言:

  1. 回覆
    1. Paul wrote this when he was only 16.
      Can you imagine that?

      刪除
  2. 劉老師,您好:很開心您介紹了這首歌曲。我想用您的翻譯和英文歌詞在我班上的英文課讓同學當補充教材,希望能有您的首肯。
    感謝!
    Leo

    回覆刪除